Eerste blog - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Esther Nass - WaarBenJij.nu Eerste blog - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Esther Nass - WaarBenJij.nu

Eerste blog

Door: estherindenieuwewereld

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Augustus 2010 | Nederland, Arnhem

Zo. De eerste blog. Nu ik deze heb aangemaakt ben ik officieel backpacker, of vrijwilliger en kan je me daarin serieus nemen. Hiervoor was alles nog een droom, een plan, een misschientje. Goed, voor mijn ouders niet, maar voor de meesten was het nog ver weg.
Wat ga ik eigenlijk doen? Meestal omschrijf ik het zo. Eerst ga ik drie maanden boswachtertje spelen in Arizona, daarna drie maanden werk doen wat nodig is in een community in Noord-Guatemala. 
Iets uitgebreider betekent het dat ik elke week in een ander gebied in Arizona ga werken, waarbij ik onderhoud verricht aan de paden. Dat doe ik vier dagen achter elkaar, backpackend, en de rest van de week leef ik in een hostel in Flagstaff, een universiteitsstadje. 
Dat doe ik tot 18 december, daarna vertrek ik naar het dorpje Nebaj in Guatemala. 
In het dorpje zit Mayan Hope. Een Amerikaanse vrijwilligersorganisatie, die ecotoerisme koppelt aan cultuurbehoud. Daar kan ik verschillende dingen gaan doen, ik weet niet wat daar nodig is. 
Als afsluiter ga ik nog een weekje naar New York, waar ik na mijn verjaardag weer vertrek. 
Maar voor het zover is...
Ik heb bijna alles al geregeld. Mijn schoenen en rugzak heb ik ingelopen in Ecuador, wat ook een eerste geweldige ervaring was met Latijns-Amerika. Ik heb toevallig ook een Amerikaanse dame ontmoet die in Guatemala werkt als lerares en verpleegster. Dat komt mooi uit! 
Wat deze maand nog rest is conditie opbouwen, geld verdienen, me inlezen en vrienden zien. Dat laatste is ook uiterst belangrijk, want hierna kan het een half jaar niet. Dus, als je me nog wilt zien, neem contact op, dan gaan we wat leuks doen!
Dan wil ik me alvast verontschuldigen voor het komende halfjaar. Waarschijnlijk is dit de enige vorm van contact dat ik met de meesten zal houden. Hoewel persoonlijk contact leuker en attenter is, zit dat er niet echt in. Ik moet werken, leer anderen kennen, en leef in basisomstandigheden: in Arizona heb ik 3 dagen van de week internet op een kwartier afstand, in Guatemala waarschijnlijk veel minder. Sorry, maar over een tijd zullen we heel wat in te halen hebben. 
Daarnaast, als je niet geïnteresseerd bent in mijn verhalen, laat het even weten of negeer de mails. 
Dus, niet vergeten (of wel): estherindenieuwewereld.waarbenjij.nu
Ohja, waarom heet ik zo?
Ten eerste omdat Amerika de nieuwe wereld is waarin de VS en Guatemala liggen. Daarnaast omdat het voor mij mijn nieuwe wereld is. Ik laat Nederland achter me en begin aan een groot avontuur.
Dat was het wel zo'n beetje. Verveelt? Laat even weten...

  • 16 Augustus 2010 - 15:21

    Joke Nass:

    lieve Esther....een heel goede leerzame en veilige tijd gewenst!!
    Het zal allemaal erg spannend, en mooi zijn!
    zinderdaad een groot avontuur!
    Goed dat je dat allemaal gaat doen ! Liefs, joke

  • 16 Augustus 2010 - 17:15

    Wieneke Migchielsen:

    Hey Esther,

    Wat leuk dat je nu toch zo'n grote reis gaat maken!! Ik hoop echt dat het een geweldige reis zal worden!!

    groetjes aan iedereen!
    liefs Wieneke

  • 17 Augustus 2010 - 04:10

    Michiel:

    Yo Esther.

    Welkom in de weblog wereld! Ik ga je volgen hoor. Flagstaff is een leuk stadje, Wiley Coyote, de coyote van Roadrunner woont er ook.... Misschien kom ik nog even bij je op bezoek.... Waar ga je precies werken? En wanneer ben je in New York. Kan ik je misschien toch nog een keer meenemen op een hike in de Hudson Valley.

    M.

  • 17 Augustus 2010 - 08:40

    Anne Rotteveel:

    heee esther!
    heel leuk dat je dit gaat doen en heel veel plezier en succes alvast:)
    liefs anne

  • 17 Augustus 2010 - 16:04

    Dominique:

    Ik vind het leuk om je zo nu en dan via een blog een beetje te kunnen volgen! n_n
    En ik vind het heel tof dat je dit gaat doen. Inderdaad zo'n 'misschientje' toch tot de werkelijkheid laten behoren. Heel veel succes en geniet!
    Liefs,
    Dominique

  • 23 Augustus 2010 - 11:25

    Marije:

    Spannend, leuk!
    Ik blijf je wel stalken op deze blog hoor!

    X marije

  • 26 Augustus 2010 - 13:02

    Lidie:

    Hoi Esther!
    Heel veel succes, plezier en ervaring gewenst tijdens dit grote avontuur. Ik blijf je zeker volgen!
    Liefs van Lidie

  • 26 Augustus 2010 - 18:01

    Frans:

    Hoi Esther,
    Spannend, geweldig maar toch ook dapper. Luister met rust naar mensen en neem eenvoud in je op. Dan blijf je bij jezelf en krijg je visie over leven en samenleven.
    Vertrouw op eigen beslissingen!
    Ik volg je dagboek,
    Groet, Frans

  • 29 Augustus 2010 - 13:11

    Veerle H.:

    Hee,
    heeeeel veel plezier daar :) ik spreek je vast nog wel voordat je weggaat (hopelijk). Ik blijf je wel volgen hoor!
    xxxx

  • 18 September 2010 - 15:39

    Elly Maessen:

    Hee Esther, wat gewéldig!!! Dat wist ik nog niet. Jij hebt wél lef, zeg! Ik wens je vooral heel veel plezier in je nieuwe wereld, en ook sterkte, voor het geval je dat eens nodig mocht hebben.
    Natúúrlijk wil ik graag je verhalen lezen.
    Heel veel liefs van
    Elly (uit Portugal)

  • 18 September 2010 - 18:35

    Anne Den Haan:

    Dag Esther,

    Ik zie dat je bijna gaat vertrekken. Spannend! Ik wens je een hele mooie tijd.

    Groeten, Anne

  • 19 September 2010 - 18:30

    Hans Krabbendam:

    Hoi Esther,
    Je begint een echte wereldreizigster te worden. En naast ontspannen zet je je ook nog in voor natuur- en cultuurbehoud. Je bent geweldig! Ik wens je heel veel plezier.

    Groetjes,

    Hans

  • 25 September 2010 - 17:32

    Dennis:

    Lieve Esther, ik vindt het te gek wat je gaat doen en wil je heel veel succes wensen. Ook al zien we elkaar niet zo vaak, reken maar dat als jij daar bent, ik je zeker zal missen. Het gaat vaak om het veilige idee toch. Ga er voor, ik heb alle vertrouwen in je. Liefs Oompie Dennis

  • 25 September 2010 - 18:34

    Sabine En Rob:

    Hai Esther, leuk dat je ons aan je bloq hebt toegevoegd! We zullen je op de voet blijven volgen! En, goede conditie opgebouwd?
    We wensen je in ieder geval een hele mooie tijd, vele nieuwe vrienden en hopen dat je veel geniet en vele spannende dingen gaat beleven in het verre Amerika! Let goed op jezelf! Tabé! Viel Spaß!
    Groeten van Rob en Sabine

  • 27 September 2010 - 10:53

    Lidie:

    nou meis, het is bijna zover, heel veel plezier en sterkte met het afscheid, want dat is natuurlijk toch wel een beetje moeilijk, denk ik zo maar. Heel veel liefs en ik blijf je volgen groetjes aan Herman, Joke en Mathieu. xxxxxxxxxxxxxx

  • 28 September 2010 - 06:31

    Karin:

    Hee Esther

    Wat gaaf zeg! Las net op je hyves een link hiernaartoe. Heb me meteen ff aangemeld, blijf je zeker volgen!
    Veel plezier daar!

    Liefs, Karin

  • 30 September 2010 - 11:49

    Oma:

    Lieve Esther
    Ik wens je heel veel succes. Ik vind het een hele onderneming, maar ik vind het dapper, zo alleen de wijde wereld in.
    Ik hoop dat je heel veel ervaringen en mensenkennis opdoet.
    Heel veel plezier.
    Dikke kus, oma

  • 05 Oktober 2010 - 09:59

    Monique Van Geffen:

    Hoi Esther
    Spannende vooruitzichten allemaal. Ik vind het heel leuk om een beetje te volgen wat je allemaal aan het doen bent en ik wens je heel veel succes met alle avonturen.
    Ook al ben ik je moeder niet, wees wel een beetje voorzichtig met mensen die je tegenkomt, ze zijn niet allemaal zo aardig als ze lijken. Veel plezier
    Monique

  • 05 Oktober 2010 - 09:59

    Monique Van Geffen:

    Hoi Esther
    Spannende vooruitzichten allemaal. Ik vind het heel leuk om een beetje te volgen wat je allemaal aan het doen bent en ik wens je heel veel succes met alle avonturen.
    Ook al ben ik je moeder niet, wees wel een beetje voorzichtig met mensen die je tegenkomt, ze zijn niet allemaal zo aardig als ze lijken. Veel plezier
    Monique

  • 05 Oktober 2010 - 09:59

    Monique Van Geffen:

    Hoi Esther
    Spannende vooruitzichten allemaal. Ik vind het heel leuk om een beetje te volgen wat je allemaal aan het doen bent en ik wens je heel veel succes met alle avonturen.
    Ook al ben ik je moeder niet, wees wel een beetje voorzichtig met mensen die je tegenkomt, ze zijn niet allemaal zo aardig als ze lijken. Veel plezier
    Monique

  • 05 Oktober 2010 - 09:59

    Monique Van Geffen:

    Hoi Esther
    Spannende vooruitzichten allemaal. Ik vind het heel leuk om een beetje te volgen wat je allemaal aan het doen bent en ik wens je heel veel succes met alle avonturen.
    Ook al ben ik je moeder niet, wees wel een beetje voorzichtig met mensen die je tegenkomt, ze zijn niet allemaal zo aardig als ze lijken. Veel plezier
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Arnhem

Vrijwilliger in de nieuwe wereld

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

laatste blog Amerika

11 December 2010

Thanksgiving en een weekend vol afscheid

10 December 2010

Wupatkiprojecten

30 November 2010

de vrije week...

09 November 2010

Alweer een week voorbij...
Esther

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 26399

Voorgaande reizen:

18 December 2010 - 12 Maart 2011

Vrijwilliger in de nieuwe wereld

02 Oktober 2010 - 18 December 2010

Vrijwilliger in de nieuwe wereld

Landen bezocht: